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July 2024
Ugo Rondinone, Subject of Solo Exhibition Cry Me a River at Kunstmuseum Luzern
Artist: 우고 론디노네(Ugo Rondinone)
Exhibition Dates: July 6 – October 20, 2024
Exhibition Venue: 루체른 미술관 Kunstmuseum Luzern, Switzerland
Website: https://www.kunstmuseumluzern.ch/en/exhibitions/ugo-rondinone/
Exhibition Dates: July 6 – October 20, 2024
Exhibition Venue: 루체른 미술관 Kunstmuseum Luzern, Switzerland
Website: https://www.kunstmuseumluzern.ch/en/exhibitions/ugo-rondinone/
Swiss contemporary artist Ugo Rondinone’s retrospective Cry Me a River is being held at the Kunstmuseum Luzern in Lucerne, Switzerland. The “river” in the title of the exhibition refers to the River Reuss, which flows into Lake Lucerne in front of the museum. The exhibited works resonate not only with the gallery space, but also with the natural surroundings of the museum.
Through this exhibition, Rondinone contemplates upon the significance of his place of origin in relation to his artistic practice, connecting with the artistic lineage of the Swiss inland region known as “Innerschweizer Innerlichkeit,” which emerged in the early 1970s in central Switzerland. Marking Rondinone’s return from New York to his home country, Cry Me a River brings together extensive and multifaceted works spanning over the past 30 years.
Among the presented works, stone figures, inspired by helpful signposts in the mountains, comprises four large-scale sculptures that surpass human size, dominating the exhibition space and overwhelming the visitors. primal, consisting of 59 small-scale bronze sculptures in the shape of horses, evokes prehistoric artifacts unearthed by archaeologists. Such play with dimension is a recurring element in Rondinone's work. Additionally, two paintings depicting the day and night landscapes of Lake Lucerne are also on display, capturing the beauty of his homeland.
Cry Me a River encompasses Rondinone's reinterpretation of familiar and intuitive motifs through traditional materials and methods, bridging the gap between viewers and his artworks. This retrospective continues through October 20.
Through this exhibition, Rondinone contemplates upon the significance of his place of origin in relation to his artistic practice, connecting with the artistic lineage of the Swiss inland region known as “Innerschweizer Innerlichkeit,” which emerged in the early 1970s in central Switzerland. Marking Rondinone’s return from New York to his home country, Cry Me a River brings together extensive and multifaceted works spanning over the past 30 years.
Among the presented works, stone figures, inspired by helpful signposts in the mountains, comprises four large-scale sculptures that surpass human size, dominating the exhibition space and overwhelming the visitors. primal, consisting of 59 small-scale bronze sculptures in the shape of horses, evokes prehistoric artifacts unearthed by archaeologists. Such play with dimension is a recurring element in Rondinone's work. Additionally, two paintings depicting the day and night landscapes of Lake Lucerne are also on display, capturing the beauty of his homeland.
Cry Me a River encompasses Rondinone's reinterpretation of familiar and intuitive motifs through traditional materials and methods, bridging the gap between viewers and his artworks. This retrospective continues through October 20.
우고 론디노네, 스위스 루체른 미술관에서 대규모 회고전 《Cry Me a River》 개최
스위스 현대미술가 우고 론디노네의 회고전 《Cry Me a River》가 스위스 루체른 미술관에서 열린다. 전시 제목에서 ‘river(강)’는 미술관 앞 루체른 호로 흐르는 로이스 강을 지칭하는데, 마찬가지로 전시작도 미술관을 둘러싼 공간과 공명하도록 구성된다.
작가는 이번 전시를 통해 고향의 존재가 자신의 작품 세계에 미치는 영향을 탐색하는 한편, ‘스위스 내륙지방의 내향성(Innerschweizer Innerlichkeit)’이라 불린, 1970년대 초 스위스 중부지방을 중심으로 한 미술계의 계보를 잇는다. 그간 뉴욕에서 거주 및 작업을 이어오던 작가가 고국에서 가지는 대규모 개인전인 만큼 지난 30여 년 간의 방대하고 다면적인 작품을 한자리에서 선보인다.
산속 이정표에서 영감을 얻은 작업 〈stone figures〉는 실물 크기를 능가하는 대규모 조각 네 점으로, 전시 공간 속 관람객을 압도한다. 말 형태의 소형 동제 조각 59점으로 구성된 〈primal〉은 고고학자들이 발굴하는 선사시대 유물을 연상시킨다. 이렇듯 작품의 크기를 다양하게 활용하는 일종의 유희는 론디노네 작품에서 자주 등장하는 요소이기도 하다. 또한 이번 전시를 위해 루체른 호의 낮과 밤 풍경을 그린 회화 두 점도 함께 전시되어 고향의 아름다움을 담아낸다.
《Cry Me a River》는 친숙하고도 직관적인 모티프를 전통적인 재료 및 방식으로 재해석하며 관람객과 작품 사이 거리를 좁혀온 론디노네의 작업을 망라한다. 이번 회고전은 오는 10월 20일까지 이어진다.
[Source from Cry Me a River press release, provided by Kunstmuseum Luzern]
작가는 이번 전시를 통해 고향의 존재가 자신의 작품 세계에 미치는 영향을 탐색하는 한편, ‘스위스 내륙지방의 내향성(Innerschweizer Innerlichkeit)’이라 불린, 1970년대 초 스위스 중부지방을 중심으로 한 미술계의 계보를 잇는다. 그간 뉴욕에서 거주 및 작업을 이어오던 작가가 고국에서 가지는 대규모 개인전인 만큼 지난 30여 년 간의 방대하고 다면적인 작품을 한자리에서 선보인다.
산속 이정표에서 영감을 얻은 작업 〈stone figures〉는 실물 크기를 능가하는 대규모 조각 네 점으로, 전시 공간 속 관람객을 압도한다. 말 형태의 소형 동제 조각 59점으로 구성된 〈primal〉은 고고학자들이 발굴하는 선사시대 유물을 연상시킨다. 이렇듯 작품의 크기를 다양하게 활용하는 일종의 유희는 론디노네 작품에서 자주 등장하는 요소이기도 하다. 또한 이번 전시를 위해 루체른 호의 낮과 밤 풍경을 그린 회화 두 점도 함께 전시되어 고향의 아름다움을 담아낸다.
《Cry Me a River》는 친숙하고도 직관적인 모티프를 전통적인 재료 및 방식으로 재해석하며 관람객과 작품 사이 거리를 좁혀온 론디노네의 작업을 망라한다. 이번 회고전은 오는 10월 20일까지 이어진다.
[Source from Cry Me a River press release, provided by Kunstmuseum Luzern]
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