KUKJE GALLERY
-verse
Jae-Eun Choi
Oct 25, 2012 - Dec 15, 2012
K2 Seoul
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전 시 명 : 오래된 시(국문) / -verse(영문)
전시작가 : 최재은 Jae-Eun Choi
전시일정 : 2012. 10. 25 - 12. 15
전시장소 : 국제갤러리 2관 (K2)

국제갤러리는 일본과 독일을 거점으로 활발히 활동 중인 작가 최재은의 개인전 [-verse 오래된 詩]를 개최한다. 국내에서는 2007년 로댕갤러리 이후 5년 만에 갖는 개인전이다. 최재은은 오래 전부터 조각, 설치, 건축뿐 아니라 사진, 영상, 사운드와 같은 다양한 매체를 통하여 장엄한 스케일과 섬세하고 치밀한 조형성(造形性)을 구현해 왔다.

작가는 2010년 겨울 베를린 이주 후, 하늘을 촬영하는 과정을 반복하면서 무한(無限)과 대면하게 된다. 이번 전시에서 선보이는 Finitude는 해질 무렵부터 새벽녘까지 밤하늘의 움직임을 실시간으로 촬영한 영상과, 작가 자신의 걷는 행위를 사운드화하여 유한(有限)과 무한(無限)을 병치시키고 그 안으로 끊임없이 관객을 끌어들인다. 더불어 일출을 연속 촬영한 사진 Verse_Puglia, Italy, 2012를 통해 순환(循環)의 과정을 명료하게 보여주고 있다. 거리에서 주운 오래된 책의 여백에 일상에서 떠오른 단어와 시구(詩句)를 그려 넣은 작품 The Myriad of things는 각기 다른 종이결과 빛 바랜 세월의 흔적 위에 존재에 대한 사유를 담아내었다. 작업 전반에 걸쳐 시간의 무한한 흐름과 유한성 속에서 그것을 지각하는 인간의 시선, 그리고 삶의 순환에 대해 일관성 있게 다루어왔던 작가는 이번 전시에서 마치 명상과 같은 작업을 통해 인간의 실존에 대한 끊임없는 탐구를 오래된 詩(-verse)로써 가시화하였다.

최재은은 1953년 서울 태생으로 1970년대 중반 일본으로 건너가 활동하였으며, 최근에는 독일로 근거지를 옮겨 작업을 이어오고 있다. 1985년 일본에서 이사무 노구치(Isamu Noguchi)의 조각에 설치한 작품 Earth를 선보인 첫 개인전 이래, 경동교회 옥상에 설치한 조형물(1990), 대전 엑스포(1993), 성철 스님 사리탑 제작(1998) 및 상파울로비엔날레(1991), 베니스비엔날레(1995) 일본관 참여 등 국내외 다양한 활동을 펼쳐왔다. 주요 개인전으로는 한국인 최초로 초청되었던 도쿄 하라미술관 개인전(2010), 로댕갤러리(2007), 국제갤러리 개인전(1993) 등이 있다.


Kukje Gallery is pleased to present [- verse], a solo exhibition by Jae-Eun Choi. Primarily based in Japan and Germany, Choi last exhibited in Korea five years ago at the Rodin Gallery in 2007. Working with diverse mediums ranging from sculpture, installation and architecture, as well as photography, video and sound, Choi continuously fuses delicate and elaborate techniques with monumental scale in works that evoke subtle and profound curiosity about the natural world.

Jae-Eun Choi moved to Berlin in the winter of 2010 and immediately became focused on the large wide-open sky in this northern city. Repeatedly filming the sky, her interest became framed by concepts of infinity. Presented in [- verse] is a new work titled Finitude, an installation comprised of videos that capture the movements of the night sky from dusk til dawn in real-time, together with the sounds of the artist’s footsteps. The work forcefully captures the viewer through a complex juxtaposition of the finite and the infinite. Choi also explores the theme of cycles, in Verse_Puglia, Italy, 2012, through a series of photographs depicting the phases of the sun rising. The Myriad of Things, a body of work that incorporates meticulously drawn words and poems completed on the pages of old books that the artist found on the street, presents a quiet meditation on life through the books’ different paper grains and the traces of time past on the faded papers. With her attention to materials and the everyday rhythms of nature, Jae-Eun Choi continuously explores themes of the finite and infinite, the flow of time, the human perception of these complexities and the cycles inherent in life. In this exhibition, she integrates and expands on these seminal themes by visualizing our lives as being akin to poems in verse.

Jae-Eun Choi was born in 1953 in Seoul, Korea. She has been working primarily in Japan since moving there in the mid-1970s, and has recently moved to Germany where she currently works. In 1985, Choi held her first solo exhibition in Japan with an installation work titled Earth, that explored Isamu Noguchi’s sculpture. Since then she has presented numerous projects and participated in important exhibitions around the world. They include a temporary sculptural installation on the roof of Kyung-Dong Presbyterian Church (1990), The Daejon International Expo (1993), Venerable Seongcheol’s tomb project (1998), Sao Paolo Biennale (1991) and the Japanese Pavilion at the Venice Biennale (1995). Choi has held major solo exhibitions at the Hara Museum of Contemporary Art, Tokyo in 2010, where she was the first Korean artist invited by the Museum, as well as the Rodin Gallery in 2007 and Kukje Gallery in 1993.
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