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Elmgreen & Dragset
 
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1 엘름그린 & 드라그셋(Elmgreen & Dragset), 노르웨이 키스테포스 박물관에서 설치 신작 <Point of View> 공개
September 18, 2019~

Elmgreen & Dragset, Point of View – Part 2, installation view at Oslo’s Kistefos Museum, Norway. Photo: Benjamin Ward

전시 작가: 엘름그린 & 드라그셋(Elmgreen & Dragset)
전시 기간: 2019년 9월 18일(수)부터 영구 설치
전시 기관: 노르웨이 제브나케르 키스테포스 박물관 지구(Kistefos Museum) 키스테포스 조각공원, 더 트위스트 전시관
웹사이트: https://www.kistefosmuseum.com/sculptur/points-of-view-part-1
             https://www.kistefosmuseum.com/sculptur/points-of-view-part-2-1

엘름그린 & 드라그셋의 설치 신작 <Point of View> 2점이 9월 18일부터 노르웨이 키스테포스 박물관 지구에 전시된다. 장소 특정적 설치 작품으로 유명한 엘름그린 & 드라그셋은 일상에 만연한 사회적 클리셰와 문화 구조에 질문을 제기하는 작업을 전개해왔다. 작가는 이번에도 특히 예술 기관이라는 특정 공간 속에서 개인과 사회, 예술과 제도 사이의 경계를 탐구하는 작품을 선보인다.

제브나케르에 위치한 키스테포스 조각 공원 입구에 설치된 <Point of View – Part 1>은 한 남자가 공원 입구에 세워진 벽의 구멍을 통해 공원 내부를 엿보고 있는 형상의 조각으로, 사회적이며 교양적인 기관으로 여겨지는 예술 기관에 대한 기존 관념에 저항한다. 공원 안쪽을 따라 걷다 보면 같은 남자가 이번에는 유리를 통해 ‘더 트위스트’ 전시장 안을 들여다보고 있는 모습의 또 다른 조각 <Point of View – Part 2>를 만나게 된다. 전시장의 유리창은 건물 외부의 남자와 내부의 관객들이 서로의 존재를 바라보게 하는 장치인 동시에, 관객들로부터 이 문제의 남자를 소외 및 분리시키는 일종의 경계로 기능한다. <Point of View – Parts 1&2>는 작가의 기존 설치 작품인 <Forgotten Babies #2>, <Warm Regards>와 더불어 키스테포스 박물관에 영구 전시될 예정이다.

Elmgreen & Dragset have created two new installations titled Point of View for Kistefos sculpture park and museum in Jevnaker, Norway, on view from September 18, 2019. Known for their site-specific installations, Elmgreen & Dragset have been working on undermining the rigid system and cultural frameworks that are embedded in the society we live in. This display is a continuation of the artist duo’s survey navigating the boundaries between individualism versus the collective and art versus institutions within the setting of a museum.

Point of View – Part 1 is a sculpture installed at the entrance of the Kistefos sculpture park, depicting a lonely white male figure leaning against a free-standing fragment of a wall and peeking into the park through a hole in the wall, this work challenges the conventions of the art institution as a cultural and social setting. As viewers walk through the park, a sculpture of the same male figure titled Point of View – Part 2 appears, this time peering directly into The Twist gallery through a glass window. The glass window acts as a device with which the audience looks onto the figure and vice versa, at the same time reinforcing the boundary between the audience and the lone man, further marginalizing the latter. Point of View – Parts 1&2 will be permanently displayed at Kistefos sculpture park and museum with the artist duo’s other works previously installed there, titled Forgotten Babies #2 and Warm Regards.

[Source from Kistefos website]


 
 
2 엘름그린 & 드라그셋(Elmgreen & Dragset), 내셔 조각센터에서 개인전 《Sculptures》 개최
September 14, 2019~ January 05, 2020

Installation view at Nasher Sculpture Center, Dallas, US. Courtesy of the artists and Nasher Culpture Center. Photo: Kevin Todora

전시작가: 엘름그린 & 드라그셋(Elmgreen & Dragset)
전시기간: 2019년 9월 14일(토) – 2020년 1월 5일(일)
전시기관: 미국 댈러스 내셔 조각센터(Nasher Sculpture Center)
웹사이트: https://www.nashersculpturecenter.org/art/exhibitions/exhibition/id/662?elmgreen--dragset-sculptures

스칸디나비아 출신의 작가 듀오 엘름그린 & 드라그셋의 개인전 《Elmgreen & Dragset: Sculptures》가 미국 댈러스 내셔 조각센터(Nasher Sculpture Center)에서 2020년 1월 5일까지 열린다. 현대를 사는 우리를 둘러싼 익숙한 공간과 문화구조, 그리고 고착화된 관념에 대해 끊임없이 자문하고, 특유의 위트와 비판정신으로 새롭게 재해석해온 엘름그린 & 드라그셋은 이번 전시에서도 내셔 조각센터 곳곳에 신선한 통찰력을 불어넣는 다양한 작품들을 공개한다. 

이번 전시의 대표 작품 <Watching>은 한 남자가 높은 의자 위에 앉아 쌍안경을 통해 무언가를 보고 있는 형태의 조각으로, 관람객들로 하여금 남자가 무엇을 보는지 궁금해하되 그의 눈높이에 도달할 수 없는 근본적인 한계에 봉착하게끔 만든다. 또 다른 작품 <One Day>는 진열된 소총에 자연히 이끌리는 어린아이의 형상을 통해 파괴적인 힘을 향한 인간 본연의 욕구를 드러낸다. 또한 지난 2001년 이스탄불 비엔날레에서 공개되었던 <Traces of a Never Existing History>가 미술관 야외 공간에 설치되어 새롭게 선보인다. 이번 전시를 기념하여 발간된 도록 『Elmgreen & Dragset: Sculptures』에는 작품뿐 아니라 에세이, 인터뷰 등 엘름그린 & 드라그셋의 작업세계를 담은 다양한 콘텐츠들이 수록되어 있다. 

The Scandinavian artist duo Elmgreen & Dragset is the subject of a solo exhibition titled Elmgreen & Dragset: Sculptures at the Nasher Sculpture Center in Dallas, Texas, U.S. through January 5, 2020. Elmgreen & Dragset reinterpret familiar spatial and cultural structures that surround us in modern times with criticality and subversive wit. For this show, the duo introduces a large selection of sculptures that employ both humor and poignant sarcasm.

One of the highlighted works of this exhibition, Watching depicts a young man sitting on a lifeguard chair, peering through binoculars. In the process of viewing him, viewers conjure up what he is seeing through the binoculars in their own imaginations, yet viewers will never be able to assume the position of the young man, since he is already occupying it. Another work, One Day, a sculpture of a young boy drawn instinctively to a rifle mounted in a display case, portrays the human desire towards means of power and survival. Meanwhile, Traces of a Never Existing History, originally commissioned as part of the 2001 Istanbul Biennial, is newly installed in the garden of the Nasher Sculpture Center. In conjunction with the exhibition, the Nasher Sculpture Center has also published Elmgreen & Dragset: Sculptures, an illustrated catalogue which will be the first appraisal of the duo’s sculptural oeuvre, complete with essays and interviews. 

[Source from the Nasher Sculpture Center press release and website]
 
 
3 엘름그린 & 드라그셋(Elmgreen & Dragset), 아트바젤 홍콩 인카운터스(Encounters) 부문 참가
March 29, 2019~ March 31, 2019

City in the Sky, 2019, stainless steel, steel, aluminium acrylic glass, LED lights, 400 x 500 x 220 cm.
Courtesy of the artists, Kukje Gallery, Massimo De Carlo, and Perrotin. Photo: Andrea Rossetti


전시작가: 엘름그린 & 드라그셋 (Elmgreen & Dragset)
전시기간: 2019년 3월 29일 (금) – 3월 31일 (일) (프리뷰: 3월 27일 – 28일)
전시장소:  홍콩 컨벤션 센터 (HKCEC) 국제갤러리 인카운터스 부스 EN3
웹사이트: https://www.artbasel.com/hong-kong

듀오 아티스트 엘름그린 & 드라그셋은 오는 3월 29일부터 31일까지 열리는 아트바젤 홍콩(Art Basel Hong Kong) 인카운터스(Encounters) 부문에 참가한다. 가상의 도시를 설계 및 축소하여 뒤집은 형태로 재현한 <City in the Sky>(2019)는 홍콩, 상해, 런던 등 현대에 들어 새롭게 부상한 금융 중심지로부터 영감 받은 작품이다. 전형적인 현대 도시의 건축 디자인으로 표현된 가상 도시의 마천루는 반짝반짝 빛나며 흡사 만화경을 들여다보고 있는 듯한 느낌을 자아낸다. 메가급 대도시들 간의 경쟁이 고조됨에 따라 각 지역의 정체성은 세계 곳곳에서 발생하는 다양한 사건에 영향을 받게 되는데, 이런 과정을 통해 각 도시에 내재된 야망이 발현하고 궁극적으로 도시의 경관에까지 복합적인 영향을 미치게 된다. 덴마크 오르후스의 공공도서관 DOKK1의 커미션작업으로 선보인 <Magic Mushrooms>(2015)에서 출발한 작가의 일련의 모험이 이번 신작 <City in the Sky>로 이어졌는데, 이로써 관람객으로 하여금 자신들이 꿈꾸는 이상적인 도시에 대해 반추하도록 한다. 

또한 엘름그린 & 드라그셋은 아트바젤 홍콩이 같은 기간 마련하는 토크 프로그램 “A Common Place? | Artists in Art Fairs”에도 참여한다. 대만 작가 황하이신(Hai Hsin Huang), 독립 큐레이터 파코 바라간(Paco Barragán), 칠레 작가 이반 나바로(Iván Navarro)가 패널로 함께 참여하며, 문화, 정치, 사회, 경제가 교차하는 역사적 공간으로서의 아트 페어에 대한 흥미로운 이야기를 나눌 예정이다. 아시아 아트 아카이브(Asia Art Archive)의 Özge Ersoy의 사회로 진행되는 본 행사는 3월 29일(금) 오후 2시부터 오후 3시 30분까지 홍콩 컨벤션 센터에서 개최된다.

The artist duo Elmgreen & Dragset will participate in the Encounters sector of this year’s Art Basel Hong Kong, which will open from March 29 to 31, 2019. The pair will showcase City in the Sky (2019), a new installation which manifests an imaginary city in a scaled model, installed upside-down. Inspired by the new financial centers of megacities such as Hong Kong, Shanghai, and London, it offers a kaleidoscopic overview of a fictional urban landscape in which illuminated skyscrapers are rendered as post-architectural archetypes. As the competition among global metropolises intensifies, local identities are influenced by events in other parts of the world, resulting in complex layers and aspirations that impact the cityscape. The installation prompts viewers to imagine their own ideal city. City in the Sky explores ideas first dealt with in Magic Mushrooms (2015), the duo’s permanent commission for DOKK1 in Aarhus, Denmark.

Elmgreen & Dragset will also participate in Art Basel Conversations A Common Place? | Artists in Art Fairs on Friday, March 29. The panel will be held from 2pm - 3:30pm at the Hong Kong Convention and Exhibition Centre and will be moderated by moderated by Özge Ersoy, Public Programs Lead at Asia Art Archive, Hong Kong. Other panelists include Hai Hsin Huang, Paco Barragán, and Iván Navarro.
 
 
4 엘름그린&드라그셋, 월페이퍼* 디자인 어워드(Wallpaper* Design Awards) 수상자로 선정
~

수상작가: Elmgreen & Dragset 엘름그린&드라그셋
수상작품: Queer Bar/Powerless Structures, Fig. 21
웹사이트: https://www.wallpaper.com/design/wallpaper-design-awards-2019-judges-awards

Elmgreen & Dragset’s Queer Bar/Powerless Structures, Fig. 21 (2005) is chosen as the winner of 2019 Wallpaper* Design Award. In contrast to the meaning associated with the title, this work speaks not so much to LGBT disenfranchisement but rather bygone pleasures. Specifically, it bemoans the fading ritual of meeting new friends or lovers at a bar, at a time when social media has all but driven in-person introductions into extinction.

A work from the same series will be shown at Kukje Gallery’s Elmgreen & Dragset exhibition which will open on March 21 through April 28. It will be a new major work in a circular form of 2 meters in diameter criticizing power and stereotypes in institutions.

듀오 아티스트 엘름그린 & 드라그셋이 영국 유명 건축·디자인 잡지 월페이퍼(Wallpaper*)가 주는 ‘2019년 월페이퍼 디자인 어워드’의 수상자로 선정됐다. 수상작 (2005)은 제목에서 연상되는 의미와는 대조적으로 성적소수자(LGBT)의 권리 박탈 문제보다는 지나간 즐거움에 대해 말한다. 특히, 소셜미디어가 사람들이 직접 대면하는 교류를 없애고, 더 이상 새로운 친구나 인연을 술집에서 만나기가 점점 어려워지는 안타까운 현실에 대해 한탄한다.

한편 엘름그린 & 드라그셋은 오는 3월 21일부터 4월 28일까지 국제갤러리에서 개최하는 첫 번째 개인전에서 같은 시리즈의 작업을 선보일 계획이다. 지름 2 m 남짓한 원형의 형태로 제작된 신작은 제도권 내 권력이나 고정 관념을 비판하는 작가의 주요 작업 중 하나이다.

[Source from Wallpaper* Magazine]